2008-02-17

Nieuws

"Amerikaanse gearresteerd door echtgenoot.
Een Amerikaanse vrouw is gearresteerd voor rijden onder invloed door haar eigen man. Dit hebben Amerikaanse media dinsdag laten weten. Het incident vond plaats in de stad Elko in de westelijke staat Nevada"

Dit kwam ik tegen op inet.
Ik ben ook, tegelijk met mijn zoon gearresteerd, door zijn moeder. Wegens
niet toegeven aan de wens van de moeder, omgang verbreken. Ik gaf niet toe omdat door haar handelen zijn geluk en gezonde motivatie, evenwicht, plezier in leven, in de goede zoon-vader-relatie zou breken.
Wij zijn -zonder rechterlijke tussenkomst- nog steeds veroordeeld tot een leven in de onvrijheid van gebroken zoon-vader-geluk en -gezondheid. Dit kan alleen doordat zij het gezag heeft. Was het gezag gelijk dan waren er wel wat praktische bezwaren maar die kwamen dan op de tweede plaats na wat primair is: de eigen verantwoordelijkheid van de andere ouder RESPECTEREN in plaats va via het gezagsproces mollen.
Was ik "onder invloed" geweest dan had ik echt geen been gehad om op te staan.

Kassa voor probleemoplossers?

Zodra probleemoplossen geen geld kost,
Is de vrijheid om het probleem op te lossen volledig en als de goede wil er is, de goede oplossing. Volgens mij is dat brainstormen, praten en nog eens en LUISTEREN.
Dat geld komt echt vanzelf wel want goede dingen belonen zichzelf.