2008-03-05

Benjamin

Pijn.
Elke dag
Opstaan
Waar is Benjamin ?
12 h
Waar is Benjamin ?
24 h
Waar is Benjamin ?
Is papa ziek?
Maar zo word ik het wel en Benjamin ?
Heeft Benjamin geen pijn, verdriet ?
Omdat hij om niets anders dan de angst
Voor niet-erkend worden wordt weggehouden?
Hoeveel moeders en soms vaders offeren dagelijks hun kind op aan hun ego?
"Ik weet het beter"
"Hij is ziek, gek, niet te vertrouwen bla bla"
"Iik ben de baas"
"Hij maakt er een braaf jongetje van"
"Ha ik heb de macht"

En Benjamin ?
Wie geeft hem wat hij wil,
Zijn vader weer terug?
Niet de mensen met een kop van steen.
Steen omdat ze eraan verdienen (zorgcircuit, juristen en justitie, verzekeraars,)
Steen omdat de wil het devote eigen respect vertrapt.
En Benjamin ? Wie hoort hem en geeft
Hem zijn vader terug?
Het gezag? Dat krachteloos is door steen te zijn?
Ik bid elke dag G'd dat Hij bij hem is, want G'd heeft de stenen ook gemaakt om Genade te zijn. Niet om vaders mee te stenigen en hun geliefde kind. Het zijn de mensen die stenigen, niet-wetend, werktuig te zijn van de on-G'd.
Waar ben je?
Slaap je wel goed? Eet je goed?
Ik hou van je en denk elke dag aan je.
En de uren dat ik niet kan slapen omdat niemand iets zegt, de steen van het zwijgen en niet-contact, verpakt in 101 redenen.
Ik weet dat op een dag de zon zal blijven schijnen en ik je heel de tijd zie, je gelukkig zie, onwilligen nergens meer te zien zullen zijn. Een goede dag. Een dag dat ik weer 20 dingen doe i.p.v. 2, omdat de reden weer zichtbaar is. Jij.