2010-08-12

Smooth... real blue, echt vrij.

Het was 10 augustus, 01:30 en daarna.
Ik was in Zürich. Het was helder en ik staarde naar de flonkeringen van de sterren die me elke keer weer daar brengen waar ik heel diep graag ben en waar alle last en moeite ineens verdwenen lijkt.
Opeens zag ik 1 van die plekjes lichtblauw uitdijen en een beetje slowmotion "ontploffen".
Ik switchte naar alertmodus onbevreesd klaarwakker.
Het was bijzonder en mooi. Ik bleef kijken en zag iets later ineens in de ooghoek, aan de Noordoostkant een lange flits licht voorbijkomen. Een meteoriet!
Speuren speuren speuren.. de Perseïden-regen is er weer!
Wil je weten waar Perseus zit? Ze zijn nog te zien tot -men zegt- 25 aug. 2010. Google Sky Map is heel goed om te vinden. Allesoversterrenkunde.nl van Govert Flink is een mooie site. Ga wel de stad uit!  Het stadslicht is te sterk om ze goed te zien.

Wel eens gezien?: http://emetnews.org/