2006-11-23

Overheden

Hoeveel hebben we er?
Heb ze niet geteld.
Op de stemmingsdag zou het om "De Overheid" gaan. Wie is dat?
De politiek?
Als schipper kan ik mooi naar Den Haag (kassa voor de NS) of een omslachtige manier (kassa voor de tijdrover) want een stemkaart konden ze mij niet posten. Ondanks 't feit dat ik een postbus heb.
(Kassa voor TNT, €130 p jaar, stijgend "wegens kostenstijgingen")
En uberhaupt verdient de ICT aan ook nog onbetrouwbare stemwijzers en technieken om digitaal te stemmen.
Wat verdienen kiezers aan hun inzet? Wat is hun stem echt waard?
Ik heb steeds het gevoel, als ik stem,
stem ik op de kopstukken van bedrijvenlobbies. Weet je hoeveel geld er omgaat in lobby-land? Cash en in natura?
Welnee, dat gaat allemaal onder de tafel door, en de onkosten worden opgevoerd voor de fiscus (kassa voor Noname).
De politieke underdogs lijken nog het meest een gezicht te hebben, maar wat kunnen ze sturen zonder dure lobbies?
Zodra eergevoel en verantwoordelijkheid voor beloftes boven "kassa" staan, krijgt
Stemmen voor de burger weer een gezicht, kleur en verschiet rood niet naar groen en groen niet naar rood.
Het alternatief is heel eenvoudig: meer "verkeersongelukken" in het bestuurlijk veld.

"Ik zal vrede tot uw overheid maken en gerechtigheid tot uw heerseres. Van geen geweld zal in uw land meer gehoord worden, van verwoesting noch verderf in uw gebied; en gij zult uw muren Heil noemen en uw poorten Lof." Jes 60:17-18.

>>> einde van dit bericht <<<