2007-11-26

Kijk 's

Als je denkt,
"ik zie hier zoveel foto's van Benjamin , zelfs een paar filmpjes, nou dat zit wel goed met Benjamin en zijn vader",
dan is er 1 belangrijk punt dat je moet weten. Foto's zijn momentopnamen (films. Al een stuk beter).
Net zoals ik een puntje neus fotografeer en dan zeg : "dat ben jij!". Je zegt "ja" omdat het stukje VAN jezelf is en geen "nee" omdat je beleefd wil blijven.

8 a 9 van de 14 dagen in 2006 zorgde ik voor Benjamin . Dat ging uitstekend (zie 1 filmpje in blog als een flonkertje uit die tijd. En de link naar Youtube in een eerder bloggie.
In januari 07 werd het informele co-ouderschap GEBROKEN. Tegen mijn wil!
Benjamin en ik waren van de 1 op andere dag ineens uit elkaars normale opgroeien, wedervaren, lief en leed kennen/dragen, luisteren, sturen, zorgen, geborgenheid, genieten. Gerustheid en flonkerend enthousiasme kennen.
In mei werd ook de "omgangsregeling" GEBROKEN. TEGEN MIJN WIL.
Dat kon alleen omdat ik het formele gezag niet had doordat Benjamin geboren is zonder dat wij getrouwd waren.
Ik had dat wel tot 3x gevraagd. Gelijke. zorg door gelijk gezag. Omdat je alleen zo de noodzaak van eerlijk overleg hebt.
Wie oorlog wil moet alles doen om het overleg te saboteren. Onderdrukking is een "probaat" middel. Gegarandeerd heftige reacties.
Waar overlegd wordt, is of ontstaat vrede. Overleg dat alleen jij goed vindt is nymfomanie. Overleg is zelden ideaal.
Waarom sommige mensen vrede met "saai" associëren, is me een raadsel.
Een route-foutje lijkt me. De wil ooit gekoppeld aan het foute haakje.
Ik meen dat oorlog juist drijft op saai.
Kwestie van leuke keuzes maken vind ik.
Saai is (vaak) gekoppeld aan je zin niet krijgen, hebzucht zonder rem.
Stond er niet: de zachtmoedigen be-erven de aarde?
Moet je s goed nadenken wat zachtmoedig is. Pak het nu-woord er s voor. Geen doetje nee. Iets om wakker van te worden als je het ontdekt en vooraf niet wist.

-" I walk the line " - Johnny Cash.