2007-12-22

Hoeraaaaaaaa!

Ik ben Ooooooopaaaaaaa!
Hahaaaa..
Opaaa
Opa
Opa...
O-P-A.
o+p+@
Nou gewoon?
Pa met een O ervoor?
Grootvader staat zo ouderwets, wel daftig. Sommige vaders kunnen "groot" best wel weg laten, maar voor mij op dit moment voelt het wel goed. De melding van mijn zoon was, geheel in 'zijn' stijl, beleefd-beheerst-uitbundig, meer een melding van de volgende nieuwsbrief dan
Ja dan wat. 20 dec 16:34 geboren en woog toen 3,16 kilo. Eerlijk gezegd zou z'n moe, al net zo beheerst, iets uitbundiger zijn geweest. Al kan het daar nog steeds beter vond ik.
Wat is er veel veranderd sinds vandaag zeg...
Ze was al geboren terwijl ik met Benjamin van 5 naar. "Polar Epress" zat te kijken.
(Dwz 43 en een half uur later (complicaties? Nee.) )
Maar ja , hoe gaat dat, je weet nooit hoe het gaat. Zelfs als je alles gepland hebt enz., kan het nog steeds in het honderd lopen. Geen reden om niet te plannen, of de andere kant moet continu destructief bezig zijn of dat onbewust of bewust, doorgeven. Dan kun je beter er vandaan blijven. Kinderen geven vaak door wat hun ouders als voorbeeld doen. Als dat welwillendheid en openheid, verdraagzaamheid, vriendelijkheid is, is het goed. Zulke mensen worden krachtig, onze astronauten, geen boefjes, niet flauw.
Fragiel is nieuw leven, mooi, prachtig.