2009-08-16

Het nieuwe (?) dwingen

"Je telefoonrekening staat klaar"

Een automatisch bericht op SMS van mijn telefoonprovider.
Een notificatie is toch aardig niet?

Wat later komt hetzelfde via email binnen.
"Je telefoonrekening staat klaar"
Afzender:
noreply.nl@vodafone.com

Alleen als je online gaat, kun je je eigen rekening zien.
Ik weet het al.
Zodra ik dat doe, kom ik terecht in het bekende (notabene vanwege papierbesparing milieu-gesubsidieerde)display-spamverkeer, waarvan de erg lange mail een voorproefje was.
Die mails zijn haast niet te lezen.
Links in een non-htm-stijl zijn gewoon zwartwit. Mijn mails worden te groot en spullen te traag als ik het internet-formaat toelaat in email. Dat wil ik niet.
Niet zonder mijn eigen controle op de inhoud tenminste!

I.p.v. Een gewone A-4'tje met 2 kanten in wat vriendelijke warmrode kleuren word ik nu bestookt met een multimediaal 'flash'-geval waar het een echte speurtocht gaat worden, tussen alle blitsje en flitsjes en EULA-gekoppelde-licentiezuigjes en flash-"updeetjes" en PDF-malware door,
om een paar eenvoudige cijfers in beeld te krijgen... !
Nog niet eens met alles wat je nodig hebt, tenzij je er vet voor bijbetaalt. Je EIGEN rekening! Dat WIL IK NIET. Ik voel er niets voor om na zo'n gebeurtenis in bed te moeten duiken om een half uur uit te rusten.

om een provider duidelijk te maken dat users hun tijdwinst niet ingepikt willen zien door hebzucht, komt er hoogstwaarschijnlijk wel weer een krach+oorlog.
Intussen communiceer ik wel met de sterren en live, persoonlijk. Heel wat warmer.


---