2007-12-01

De Koek Van Annapolis

--------
Annaposlo? :-/
--------


Het grote bloedserieus gespeelde "spel" van macht en machteloosheid hebzucht survival rechtvaardigheid bedrog list sluwheid eerzucht nobelheid verraad
Dat gewonnen zal worden door waarheid,
Verstand, Wijsheid
Maar wanneer? G'd weet het.

En wat is mijn houding?
Zou dit een oplossing kunnen zijn?

http://mijnspirituelenatuur.nl/briefvangod.html

Het ziet er zeer mooi uit!
Ook wat New-Agerig (waar ik weinig mee op heb), maar Ik ben wel zo dat als de helft van de banaan ok is, ik niet de hele weggooi. (Ik herinner me mijn vriend zijn vader vroeger, die een appel at met klokhuis en al)

Ik heb het niet zo op boe-verhalen als het om geloof gaat, of hun (opgepompte) tegendeel.
Een heel bemoedigend verhaal is het mooie
Reisverslag van Baird T Spalding
"Meesters van het Verre Oosten"
Dat voelt heel goed in het "midden".

Uit de mooie link in dit bericht vis ik het volgende moois:

["De ideale instelling van de zoekende mens zou moeten zijn:
ik aanvaard niets zomaar, ik wijs niets zomaar af, en vooral: ik hou niets voor onmogelijk."                                                               Christiane Beerlandt. ]


En die van de vindende mens? (Dat schijnt een pragmaticus te heten)

Misschien "wie heeft die zal nog meer gegeven worden"?
Als je geld hebt krijg je nog meer ervan (heilige-fontein-effect) dus als je liefde hebt.... (Ook: als je haat, afkeer hebt...)

Ik moet ineens denken aan al die mannen en vrouwen die afkeer krijgen van hun kostbare wederhelft/partner. Vergeten dat een mens meer is dan de fout die je ziet. En waarover je niet eens ECHT gepraat hebt. Waarover je "vergeten" bent de liefde te laten winnen.
En het eventuele kind zo vedrietig en down door wordt, want het krijgt dat voorbeeld en weet instinctief dat zijn leven daardoor minder mooi wordt.
Jij kiest.

Waarom stond er "en de liefde van de meesten zal verkillen"?
Je kunt je ook afvragen, is het makke of moeilijk om de weg kwijt te raken?
Ik denk dat dat ervan afhangt wat een mens vast blijft houden, of loslaat.
Het pad van de Waarheid is smal en heeft andere lampjes dan de brede snelweg.
Het doel is onbevattelijk groot en mooi.


-=* Salomo's Raad. *=-