2007-12-07

Ps

Er zijn echt wel mensen die denken bij de woorden:

"Alleen G'd kan zoiets nog rechtkrijgen, dus"

"Ach weer zo-1 die de boel naar G'd afschuift i.p.v. Eigen verantwoordelijkheid te nemen". -o.i.d.

Fout. Het getuigt juist van 100% verantwoordelijkheid om je Maker te respecteren. DAARDOOR krijg je de inzichten die je helpen om in een fijn en geukkig gevoel (motiverend, gemotiveerd) verantwoordelijkheid waar te maken.
Het is zeer vermoeiend om gedurig op te boksen tegen gedrag dat spreekt "poe, ik kan het evengoed of minstens zo goed als G'd."
Zeg mij s of G'd NIET immanent is en waarom dan niet... Of wel zodat ik zie of je beseft wat dat begrip inhoudt!
Ik geef je een tastbaar voorbeeld:
Een fractal. Koekel zelf maar op.

Sommige fractals geven je direct het inzicht wat ik bedoel en andere minder gauw.
(Je eigen longen zijn ook een uiting van een fractal evenals het bloedvatensysteem in een levend wezen en het zenuwstelsel.
Of de luchten buiten, heb je begin en eind wel s gevonden?
De reflectie in de techniek geeft ook tal van fractals weer: heden nog maakte IBM bekend dat er een doorbraak was in chips.
In elke fase werd gezegd, "dit is het kleinste" en steeds weer konden we nog verder. )
Zodra je de immanentie gevonden hebt, de verwondering ondergaan hebt, zul je als vanzelf willen bepalen welke verhouding je hebt tot die immanentie. Ben je meer/minder/gelijk.
Hoe ga je er mee om?