2008-06-08

Papa per bevel of vrijheid ?

"aldus de ervaren papa. "Een kind hebben geeft een gevoel dat je pas begrijpt als je daadwerkelijk ouder bent."

Zei Dempsey volgens "People" in

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1602511&c=62

Dit blijft hangen als je al ouder bent.
Bij mij niet omdat ik het al weet, maar om dat "daadwerkelijk". De vraag rees:

"Hoe voelt het
om ouder te zijn, onverhoeds
gedwongen je kind niet zien en verzorgen
(asjeblieft vrijwaar me ervan om eraan te denken hoe het kind zich voelt. Dat is onmenselijk!), puur omdat de andere ouder de macht heeft en daar volstrekt naar geregelneefde willekeur mee omgaat, omdat die ouder toevallig het gezag door geboorte heeft (terwijl je toen nog echt veel voor elkaar voelde en veel samen deed en niet "moeilijk" wilde doen over gelijkwaardig gezag) ?

-ongelukkig
-verpletterd
-minder
-geminacht.
-bedreigd
-moe, versuft (pogen begrijpen, accepteren, vertrouwen bewaren)
-op stang gejaagd
-onrustig
-woedend
-vals
-ontmoedigd
-verdwaasd

De dwaasheid (de echte) is niet voor rede vatbaar.
Is de wetsmaker die de ongelijkwaardigheid, vaak vanuit hebzucht van lobbies, verblindheid, sluipend heeft vastgezet in de wet (o.a. 30145), niet een dwaas?
Nobele motieven? Ga nou gauw.
Die bestaan in de usa ook niet t.a.v. de doodstraf. Als men er 2 miljoen aan kan verdienen, wordt heel wat eergevoel alleszins dwaas overboord gegooid, voorbijziend aan het feit dat de eer het geld opleverde en niet andersom.
Waarom stond er "gij zult niet doden"?
Omdat de mens krijgt wat xij geeft ("wie heeft die zal nog meer gegeven worden en wie niet heeft, wordt nog meer afgepakt").
Het verbreken van een ouder-kind-contact zonder een rechtvaardige reden is ook doden. Het valt alleen niet zo snel op. Het is de reden waarom prof. Hoefnagels contactverbreking een misdaad noemt.
Wat heb ik over voor gelijkwaardigheid?
Alles. Al kost het me de kop.
Het gaat immers om een onschuldig, weerloos kind dat in het volste vertrouwen op deze aarde het geluk van G'd wil uitbreiden.
Daar niet voor staan, vechten, dat is !eerloos!

Wie denkt dat ik met die gevoelens iets doe tegen anderen, vergist zich. Ik begon in 1999 te leren dealen met zulke zaken dank zij de cursus van Star's Edge, notabene dank zij de moeder van mijn zoon ! toen 'het' nog helder was tussen ons.

Het goede dat eruitkwam zie je vanzelf wel. Daar merken blinde machtmisbruikers niets van.



---