2006-03-29

Al spreek ik..

...de talen van computerdaters en engelen,
Als ik de liefde niet heb, ben ik niet meer dan een subwoofer of een fietsbel.
Al was ik helderziende en kende al G'ds geheimen (!) en weet ik alles beter dan iedereen, en al geloofde ik zo 100% dat ik een containerschip kon optillen, als ik harteloos ben, ben ik niets.
Al geef ik de 15 miljoen van de loterij aan iedereen die geen eten, kleren of onderdak heeft en steek ik mezelf in de fik, als ik niet houdt van G'ds schepsels, van G'd, is het zinloos.

De liefde is geduldig, vriendelijk, niet jaloers.
De liefde pocht niet en doet niet arrogant, is niet grof en op zichzelf gericht, niet irri en vergeeft het kwaad doen.
De liefde is niet blij met onrecht maar met de waarheid!!!
Zij houdt het altijd vol: zij blijft geloven, hopen en verdragen.

(Vrij naar. 1 Korinthe 13: 1-7
---
Alle ware leven is ontmoeten (Martin Buber)